Nu är det snart dags

Är djur å husvakt just nu i Arvika hos Jockes föräldrar. Det är en hel del djur att hålla reda på :) 6 katter (2 är våra), 2 hundar, en kanin, å min lilla gerbil. Fast hon är ju inte direkt så svår att sköta om.
Ensam idag för Jocke är på väg till Oslo på arbetsintervju... hoppas att det går bra!
Tänkte sätta mig ner idag å söka en massa jobb, det blir lite roligare att göra det när man vet att det finns chans att man får ett jobb åxå. Verkar vara LITE annorlunda än i Sverige.. kommer väl knappast flytta hem innan det finns nå jobb i Sverige.
Ändå verkar folk tro att ma inte vill ha ett jobb för att man inte har jobbat så mycket, men det är ju inte så jäkla lätt att få ett jobb när alla andra hela tiden har mer erfarenhet. Men det är ju Sverige de, att man ska trycka ner andra så fort man får chansen. Går liksom inte att tro nåt annat än skit om folk här.. Men det kanske är bevis nog att jag är trött på det här å flyttar till grannlandet för att få jobba å ha en bra inkomst. Finns det jobb där tänker ju inte jag fortsätta gå runt här å vara arbetslös heller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0