MIN VIKTNEDGÅNG

Efter många försök till att gå ner i vikt med noll motivation så har de ju såklart inte gått så bra, känns mer som att det har gått åt andra hållet istället. Så efter en del funderande så tänker jag göra något helt emot vad jag själv egentligen har tyckt varit dumt å kanske lite väl slappt bara. Att testa pulverdieter!
Jag kan förstå nu att man väljer den metoden om man inte har motivation för något annat just för tillfället, men tror inte att de är bra att bara köra på de för då riskerar man nog att gå upp allt igen å kanske även lite till efteråt. Men för att få igång min motivation så tänkte jag köra en riktig rivstart för nu är jag trött på att gå å bära på en massa vikt i onödan.. de här är inte jag!
Ska börja me Anna Skippers viktkur tills den är slut, å sen tänkte jag testa någon milkshake 1 eller 2 veckor, å sen övergå sakta till vanlig men mycket mera fettsnål mat.
Måste köpa en våg så att jag kan se vad som händer med vikten under tiden..


FÖRSTA DAGEN:

Frukost: Anna Skippers proteindrink.

Lunch: En kycklingfilé

Mellanmål: Proteindrink

Middag: Två ägg & proteindrink.

Sen ska jag få i mig lite té och minst 2 liter vatten varje dag också.

Kommentarer: Kunde knappt få i mig halva drinken innan den åkte i slasken rätt snabbt.. :S
Å då har jag ändå bytt ut nästan allt vatten mot mjölk för med vatten var de totalt omöjligt att få i sig den..
Testade 1 dl vatten å 2 dl mjölk men de var tydligen inte tillräckligt.. så nu blir de bara mjölk i fortsättningen annars kommer man ju att spy sig smal, å de var väl inte riktigt så de var tänkt.. :)

Den andra proteindrinken till mellanmål gick lite bättre, endast mjölk å lite mindre proteinpulver, men inte fasen var de gott..
Men jag tvingade i mig hela iallafall..
Fröna som man ska ha i ska göra en mätt eftersom dom sväller i magen, vet inte om de har fungerat så bra.. tror att jag känner mig mätt.. känns som att de är lite tidigt att säga än. Kroppen undrar väl just nu vart den vanliga maten är.. :)

Kommentarer
Postat av: Tanja

Heja, heja!!! :)

Kom också ihåg att du är vacker som du är!! Puss & Kram

2010-01-20 @ 07:33:17
URL: http://simzalaboom.blogspot.com
Postat av: Vickan

Åhh va du är go.

Det ska jag komma ihåg, men med några kilo lättare kan livet bli lättare :)

Inte lika mycket att bära på iallafall :D

2010-01-20 @ 17:34:46
Postat av: Neta

Lycka till!

Mamsen

2010-01-20 @ 17:43:37
URL: http://blogg.expressen.se/sms-drottning47/
Postat av: Vickan

Tack mamma.. de har börjat bra iallafall. Den största utmaningen trodde jag skulle vara att sitta bredvid Jocke å äta när han åt något annat godare, men de har gått bra. Är jättefokuserad! :)

2010-01-21 @ 18:44:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0