Arbetsförnedringen blev Arbetsförväntningen

Var till arbetsförmedlingen idag å skrev in mig, men med all fokus på att söka jobb i Norge eftersom vi flyttar dit i slutet på augusti. Börjar närma sig nu! :D
Hade inte förväntat mig nåt speciellt eftersom man inte tidigare brukar få så mycket hjälp första gången man är där. Dom brukar ju lägga till nåt i datorn om nåt har ändrats å sen så skriver dom ut pappret å så får man gå hem igen. Han som jag kom till idag hade en massa tips om vad man bör tänka på, å inte glömma att fixa innan man flyttar till Norge, en bra sida med info, jobbsökarsida som jobbar på gränsen av Norge å Sverige.
Jag blev helt glatt överraskad, å han gjorde mig ännu mera taggad i att söka jobb! :)
Gillade även den nya tjänsten med en jobbcoach som ska hjälpa mig med CV å skriva ett bra personligt brev. Jag hade flera papper i handen och var riktigt glad å nöjd när jag klev ut från arbetsförmedlingens dörrar. Vem kunde tro de innan?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0